GYIK

Általános

  • Mi a szüneteltetés/felmondás/aktiválás módja?

    Mivel biztonsági szolgáltatásról van szó, ezért mindenképpen csak írásban és a szerződő fél aláírásával ellátva tudjuk elfogadni a szüneteltetési, felmondási vagy újraaktiválási kérelmet, melyet e-mailen szkennelve vagy lefotózva is eljuttathat részünkre.

  • Mi a teendőm, ha csoportos beszedési megbízással szeretnék fizetni?

    Vigyen be egy az Ön részére kiállított számlát a bankjához, mivel bármely számlája tartalmaz minden olyan adatot, mely a megbízás megadásához szükséges. A megbízáshoz a számlán szereplő Fogyasztó azonosítót és a Multi Alarm Zrt. jogosult azonosítóját kell megadni, ami a legtöbb banki nyilvántartásában már szerepel.

E-útdíj

  • Hogyan tudok viszonylati jegyet vásárolni?

    Amennyiben nem tudja a fedélzeti eszköz segítségével (rendszerleállás, a fedélzeti eszköz meghibásodása, stb.) megváltani az úthasználati jogosultságot, ún. viszonylati jegyet kell vásárolnia személyesen a NÚSZ egyik értékesítési pontján/ ügyfélszolgálati irodájában, vagy regisztrált felhasználóként az interneten.

Kamerarendszer

  • Mi az az IR?

    Az IR jelölésű kamerákban beépített infra LED sugárzó van, mely az éjszaka infra üzemmódban látó kamera látótávolságát tudja megnövelni infra megvilágítással úgy, hogy közben nem zavarják az emberi szemet.

  • Mi az a D/N?

    A kamerák szenzora – az emberi szemmel ellentétben – nem csak a látható fényeket látja, hanem az infravörös sugarakat is. Éjszaka a kamera átkapcsol infra üzemmódba (egy infraszűrőt vesz ki a szenzor elől), hogy az infrafényeket is lássa, így az éjszaka sötétjében is jó képet tudjon készíteni.

  • Mi az a PoE?

    A PoE (Power over Ethernet) hálózaton keresztüli tápellátást jelent. A PoE jelölésű kameráknak és más eszközöknek nincs szüksége külön tápkábelre és tápra, mivel a hálózati kábelen keresztül kapják a tápot is, így jelentősen csökkenteni lehet a kábelezés munka és anyagdíját.

  • Mennyi ideig tárol a rögzítő?

    A rögzítő tárolási idejét több paraméter határozza meg:

    • a rögzítendő kamerák száma,
    • a rögzítés módja (folyamatos vagy csak mozgásra),
    • a kép felbontása,
    • a másodpercenkénti képkockák száma,
    • a képtartalom változása, illetve
    • a háttértárolók mérete és száma.
  • Mi az a hibrid rögzítő?

    A hibrid rögzítők az analóg és az IP rögzítők keverékei: egyaránt tudnak analóg kamerákról és IP kamerákról is képet fogadni, illetve tárolni azt.

  • Milyen esetben válasszam a PTZ kamerát?
    • ha nagy területet (200 m) szeretne áttekinteni, vagy

    • ha a terület kis részeit nagy részletességgel akarja megtekinteni.

  • Milyen esetben válasszam az IP kamerarendszert?
    • ha kiváló képminőséget szeretne,

    • ha nagy területet szeretne figyelni,

    • ha vezeték nélküli megoldásra van szüksége,

    • ha nagy távolságra van a kamerája a rögzítőtől,

    • ha nem szeretne rögzítőt (csak felhőbe, számítógépre, vagy SD kártyára rögzítene),

    • kétirányú hangátvitelt szeretne vagy

    • távolról (interneten keresztül) szeretné vezérelni eszközét.

  • Milyen esetben válasszam a WDR-es kamerát?

    Ott érdemes használni, ahol a megfigyelendő területen nagy kontrasztkülönbség van (pl. bejárati ajtóknál bentről kifelé nézve, teremgarázsokból kifelé nézve vagy aluljárókban lépcsőn felfelé nézve).

  • Milyen esetben válasszam az analóg kamerarendszert?
    • ha nem arc- vagy rendszámfelismerés a cél, és az alacsonyabb ár érdekében megelégszik kisebb felbontással,

    • ha kis területet (pár métert) akar megfigyelni,

    • ha közel vannak a kamerák a rögzítőhöz,

    • ha kis sávszélesség áll rendelkezésre a távoli betekintéshez vagy

    • ha nem akar plusz funkciókat (kontaktusvezérlést, kétirányú hangot, stb).

Karbantartás

  • Miért nem ingyenes a karbantartás?

    Nem szeretnénk a szolgáltatási díjba beépítve azokkal is megfizettetni az árát, akik inkább lemondanának a rendszeres karbantartásról az alacsonyabb ár érdekében.

Riasztórendszer

  • Mi okozhat téves riasztást?

    A kód elütése (bár ez korrigálható), véletlen pánikhasználat, nyitva maradt ablak, hibás érzékelők, műszaki meghibásodás, infrasorompó esetében a növényzet belelóg az érzékelők látószögébe vagy belesétál egy kisállat, stb.

  • Mi a teendő, ha elütöttem a kódot a kezelőn?

    Van néhány másodperce arra, hogy kitörölje a rosszul beírt kódot, majd megadja helyesen.

Távfelügyelet és kivonulószolgálat

  • Mit csinál a kivonulószolgálat?

    Kivonulószolgálatunk csak célzottan – intézkedésköteles jelzésre vagy az ügyfél kérésére – vonul ki a diszpécserközpontunktól kapott utasítást követően. Járőreink tehát nem végeznek „járőrözést”, az a hatóság feladata.

  • Mi okozhat téves riasztást?

    A kód elütése (bár ez korrigálható), véletlen pánikhasználat, nyitva maradt ablak, hibás érzékelők, műszaki meghibásodás, infrasorompó esetében a növényzet belelóg az érzékelők látószögébe vagy belesétál egy kisállat, stb.

  • Mik a kulcsőrzés előnyei?

    A járőr munkájának hatékonyságát nagyban növeli, ha be tud menni az adott ingatlan kapuján keresztül, hiszen így alaposabb és pontosabb helyszíni felmérést tud végezni. Ráadásul a kulcsőrzés az esetlegesen ott tartózkodó illetéktelen személy tettenérésének és feltartóztatásának valószínűségét is növeli.

  • Miért nem őriznek lakáskulcsot is a kapukulcson kívül?

    A vonatkozó jogszabályok értelmében járőreink kizárólag egy illetékes személy kíséretében mehetnek be az adott objektum területére.

  • Miért nem veszi fel senki a távfelügyeleti telefont, pedig nem jelez foglaltat?

    A hívás abban az esetben is kicsörög, ha az összes vonalunk foglalt, és természetesen a lehető legrövidebb időn belül visszahívjuk.

  • Tudom szüneteltetni a szolgáltatást?

    Igen, a szolgáltatást határozott és határozatlan időre is szüneteltetheti. Vezetékes rendszernél díjtalanul, GSM rendszer esetén pedig 1.500 Ft+ÁFA/hó szüneteltetés díj ellenében.

  • Vezetékes telefon nélkül is igénybe tudom venni a távfelügyeleti szolgáltatást?

    GSM átjelző segítségével, tehát vezeték nélküli megoldást alkalmazva minden gond nélkül.

  • Miért van szüneteltetési díja a GSM-es rendszernek?

    A GSM-es átjelzés a benne lévő SIM kártyán keresztül történik, melynek használatáért a mobilszolgáltató felé cégünknek folyamatosan van költsége, ezért a szüneteltetés idején keletkező fenntartási költséget szüneteltetési díjként számlázzuk ki ügyfeleinknek.

  • Miért nem értesítik éles eseménykor azonnal a rendőrséget is?

    Jogszabály írja elő, hogy riasztás esetén a hatóság értesítése előtt meg kell bizonyosodni a jelzés valódiságáról. Amennyiben a rendőrség nem valós esemény miatt vonul ki, abban az esetben ezt a kivonulást kiszámlázzák, a költség pedig az ügyfelet fogja terheli.

  • Mi a teendő, ha elütöttem a kódot a kezelőn?

    Van néhány másodperce arra, hogy kitörölje a rosszul beírt kódot, majd megadja helyesen.

  • Akkumulátor merülése esetén miért telefonálnak azonnal, akár a hajnali órákban is?

    Mivel merülés közben bizonytalanná válik a működése, teljesen lemerült akkumulátorral pedig áramszünet esetén védtelen marad az objektum, ezért azonnal értesítjük az ügyfelet, hogy mielőbb gondoskodni tudjon az eszköz cseréjéről.

  • Miért lehetek biztos abban, hogy rendszerem kifogástalanul működik?

    Távfelügyeleti szolgáltatásunknak – a nevéhez híven – az a feladata, hogy 24 órás felügyelet alatt tartsa rendszerét, ennek megfelelően legalább naponta egyszer ellenőrizzük a kapcsolat meglétét. Legkésőbb ekkor értesülünk tehát a problémáról, ám a központok már jóval hamarabb is jelzik a kommunikációképtelenségüket. Éppen ezért egészen addig biztos lehet benne, hogy rendszere megfelelően működik, amíg erről ellentétes információt nem kap távfelügyeletünktől.

  • Mi az a csapdakód és a csapdajelszó?

    Az ügyfél által a szerződéskötéskor megadott csapdakódot akkor kell beütni a kezelőn, ha az ügyfelet kényszerítik a riasztó hatástalanítására, a csapdajelszót pedig akkor kell bemondani, ha arra kényszerítik, hogy az ügyeletes kollégánkkal folytatott telefonbeszélgetés során mondja le a riasztást. Egyik esetben sem lesz látható jele annak, hogy távfelügyeletünk észlelte a csapdahelyzetet, ám a háttérben haladéktalanul megkezdjük az intézkedést és a helyszínre küldjük járőreinket.

  • Mi az az ellenjelszó?

    Ellenjelszónak nevezzük azt az ügyfél által megadott szót, amit a távfelügyeleti diszpécsereink azonosítására lehet használni. Abban az esetben tehát, ha az egyik ügyeletesünk felhívja Önt egy riasztás miatt, akkor Önnek joga van ahhoz, hogy kérje tőle az ellenjelszót, mielőtt bármilyen információval is szolgálna. Az ellenjelszó azt hivatott kivédeni, hogy egy illetéktelen személy telefonon keresztül ki tudja csalni az ügyfél jelszavát.

Tűzjelzőrendszer

  • Mikor van szükség rendkívüli felülvizsgálatra?
    • tűzeset után,

    • téves, hamis riasztás esetén,

    • a rendszer meghibásodása esetén,

    • a rendszer helyszíni, vagy távolról történő változtatása esetén,

    • hosszú üzemszünet után,

    • és új karbantartóval kötött szerződés után.

    Felülvizsgálatot és karbantartást (legyen az rendszeres, vagy rendkívüli) csak a jogszabályban előírt engedélyekkel és jogosítványokkal rendelkező szakemberrel, szakcéggel lehet végeztetni!