Távfelügyelet és kivonulószolgálat GYIK

  • Mit csinál a kivonulószolgálat?

    Kivonulószolgálatunk csak célzottan – intézkedésköteles jelzésre vagy az ügyfél kérésére – vonul ki a diszpécserközpontunktól kapott utasítást követően. Járőreink tehát nem végeznek „járőrözést”, az a hatóság feladata.

  • Mi okozhat téves riasztást?

    A kód elütése (bár ez korrigálható), véletlen pánikhasználat, nyitva maradt ablak, hibás érzékelők, műszaki meghibásodás, infrasorompó esetében a növényzet belelóg az érzékelők látószögébe vagy belesétál egy kisállat, stb.

  • Mik a kulcsőrzés előnyei?

    A járőr munkájának hatékonyságát nagyban növeli, ha be tud menni az adott ingatlan kapuján keresztül, hiszen így alaposabb és pontosabb helyszíni felmérést tud végezni. Ráadásul a kulcsőrzés az esetlegesen ott tartózkodó illetéktelen személy tettenérésének és feltartóztatásának valószínűségét is növeli.

  • Miért nem őriznek lakáskulcsot is a kapukulcson kívül?

    A vonatkozó jogszabályok értelmében járőreink kizárólag egy illetékes személy kíséretében mehetnek be az adott objektum területére.

  • Miért nem veszi fel senki a távfelügyeleti telefont, pedig nem jelez foglaltat?

    A hívás abban az esetben is kicsörög, ha az összes vonalunk foglalt, és természetesen a lehető legrövidebb időn belül visszahívjuk.

  • Tudom szüneteltetni a szolgáltatást?

    Igen, a szolgáltatást határozott és határozatlan időre is szüneteltetheti. Vezetékes rendszernél díjtalanul, GSM rendszer esetén pedig 1.500 Ft+ÁFA/hó szüneteltetés díj ellenében.

  • Vezetékes telefon nélkül is igénybe tudom venni a távfelügyeleti szolgáltatást?

    GSM átjelző segítségével, tehát vezeték nélküli megoldást alkalmazva minden gond nélkül.

  • Miért van szüneteltetési díja a GSM-es rendszernek?

    A GSM-es átjelzés a benne lévő SIM kártyán keresztül történik, melynek használatáért a mobilszolgáltató felé cégünknek folyamatosan van költsége, ezért a szüneteltetés idején keletkező fenntartási költséget szüneteltetési díjként számlázzuk ki ügyfeleinknek.

  • Miért nem értesítik éles eseménykor azonnal a rendőrséget is?

    Jogszabály írja elő, hogy riasztás esetén a hatóság értesítése előtt meg kell bizonyosodni a jelzés valódiságáról. Amennyiben a rendőrség nem valós esemény miatt vonul ki, abban az esetben ezt a kivonulást kiszámlázzák, a költség pedig az ügyfelet fogja terheli.

  • Mi a teendő, ha elütöttem a kódot a kezelőn?

    Van néhány másodperce arra, hogy kitörölje a rosszul beírt kódot, majd megadja helyesen.

  • Akkumulátor merülése esetén miért telefonálnak azonnal, akár a hajnali órákban is?

    Mivel merülés közben bizonytalanná válik a működése, teljesen lemerült akkumulátorral pedig áramszünet esetén védtelen marad az objektum, ezért azonnal értesítjük az ügyfelet, hogy mielőbb gondoskodni tudjon az eszköz cseréjéről.

  • Miért lehetek biztos abban, hogy rendszerem kifogástalanul működik?

    Távfelügyeleti szolgáltatásunknak – a nevéhez híven – az a feladata, hogy 24 órás felügyelet alatt tartsa rendszerét, ennek megfelelően legalább naponta egyszer ellenőrizzük a kapcsolat meglétét. Legkésőbb ekkor értesülünk tehát a problémáról, ám a központok már jóval hamarabb is jelzik a kommunikációképtelenségüket. Éppen ezért egészen addig biztos lehet benne, hogy rendszere megfelelően működik, amíg erről ellentétes információt nem kap távfelügyeletünktől.

  • Mi az a csapdakód és a csapdajelszó?

    Az ügyfél által a szerződéskötéskor megadott csapdakódot akkor kell beütni a kezelőn, ha az ügyfelet kényszerítik a riasztó hatástalanítására, a csapdajelszót pedig akkor kell bemondani, ha arra kényszerítik, hogy az ügyeletes kollégánkkal folytatott telefonbeszélgetés során mondja le a riasztást. Egyik esetben sem lesz látható jele annak, hogy távfelügyeletünk észlelte a csapdahelyzetet, ám a háttérben haladéktalanul megkezdjük az intézkedést és a helyszínre küldjük járőreinket.

  • Mi az az ellenjelszó?

    Ellenjelszónak nevezzük azt az ügyfél által megadott szót, amit a távfelügyeleti diszpécsereink azonosítására lehet használni. Abban az esetben tehát, ha az egyik ügyeletesünk felhívja Önt egy riasztás miatt, akkor Önnek joga van ahhoz, hogy kérje tőle az ellenjelszót, mielőtt bármilyen információval is szolgálna. Az ellenjelszó azt hivatott kivédeni, hogy egy illetéktelen személy telefonon keresztül ki tudja csalni az ügyfél jelszavát.